pondělí 20. července 2015

Girl Online - Relaxace s ne tak překvapivým koncem

Tentokrát jsem tu s něčím úplně jiným, než byly doposud se objevující články. Uvědomila jsem si, že když je to blog o mně a mém životě, tak do něj musím zařadit i jednu věc, která je jeho neodmyslitelnou součástí a to jsou... KNIHY.
A začnu rovnou recenzí na jednu z nich a to na Girl Online od Zoe Sugg. Proč jsem si vybrala zrovna tuto knihu na čtení je jasné: Všichni o ní mluví, dost lidí ji chválí a zkrátka je to prostě senzace!
Nebudu lhát už jen veškerý povyk okolo knihy mě trochu dostal, protože jsem si před jejím přečtením vlastně nebyla jistá co očekávat, jestli očekávám hodně, protože o ni mluví, anebo jestli radši neočekávám nic, protože bych se jinak zklamala.

Kniha začíná zlehka, nenudíte se u ní, ale taky to není ten případ, kdy prostě knihu nemůžete odložit. Můžete... A já dokonce mohla i uprostřed kapitoly! Nicméně děj Vám celkem ubíhá a díky Elliotovi jsem se také dozvěděla i něco nového (Penny ho na svém blogu opravdu výstižně pojmenovala Wiki.).
Ta zajímavá část začíná, když se Penny stane její největší dosavadní trapas a rodina ji oznámí, že do New Yorku může letět také Elliot.  Přesně v tu chvíli si říkáte, že je to přehnané a příliš dobré, protože tak to opravdu vyzní, ale na druhou stranu se podle mě neubráníte lehkému úsměvu potvrzující, že se opravdu děje něco skvělého.

Části, kde Penny blogovala se mi líbily, bylo to zajímavé, netradiční a jednotlivé články mě dokonce donutily se zamyslet, takže za mě palec nahoru. Co bylo dobrým oživením byly také bubliny textu, představující SMS, ale přiznejme si, že mi pak oči vždy ujížděly na místa, kde se bubliny nacházely a já se tak musela vracet a říkat si, že jsem silná, a že se nekouknu.

Co se týče "obrovského" tajemství Noaha z New Yorku, tady jsem trochu zklamaná. Už jen to, že autorka do anotace napsala, že má tajemství, mělo poté efekt, že jste tajemství očekávali, tudíž Vás nepřekvapilo a konkrétně tohle tajemství, jsem rozluštila v podstatě v polovině knihy, kdy se Penny s Noahem teprve seznamovala, takže překvapení žádné.

Chvíle, kdy vše prasklo, provalilo se, že je Penny blogerka a také se rozhádala s Noahem, byla asi jediná chvíle, kdy se stalo něco špatného (Protože trapasy, kterých si Penny udělala opravdu dost, byly spíše pro pobavení.) a i když to Penny ze začátku nezvládala dobře, líbil se mi přístup a také rady jejího bratra (A celkově její rodiny.), kterého jsem si mimochodem během celé knihy zamilovávala víc a víc. Jestli to, že máte staršího bratra, funguje alespoň z poloviny tak podobně jako v knize, tak všem tzv. mladším sestřičkám závidím a taky blahopřeji. 

Celkově musím autorce pochválit postavy, dost z nich jsem si oblíbila, ale zároveň nechyběly ty, na které jste si mohli zasednout. Obálka je také nádherná a Pennyin pohled na fotografie, na způsob jakým fotí a co vidí byl taky zajímavý a kdyby bylo v knize zmíněno i něco víc, mohli by se z toho lidé dokonce o focení něco přiučit.
Kniha byla čtivá, relaxační, ale úplně mě nevtáhla. Litovala jsem, že jsem si nepřiplatila a nevybrala si jako první anglickou knihu, kterou kdy dočtu, zrovna ji,  protože styl psaní byl jednoduchý a slovní zásoba taky nebyla bůh ví jak velká.
A jestli knihu doporučím? Určitě. Pokud máte rádi díla pro mládež s trochou romantiky a nejste třeba fanouškem fantasy, tak si myslím, že tuhle knihu rozhodně zkuste.

Celkové hodnocení: **** (Za příběh ***, ale za detaily a drobnosti v knize a hlavně za obálku musím jednu * přidat. :D)

Četli jste Girl Online? Jaký na ni máte názor? 

Žádné komentáře:

Okomentovat