pondělí 29. června 2015

Slovensko aneb jak nám ujel vlak a sekly jsme se v tobogánu

Jak už víte, v období školy jsem nejela jen do Itálie (Všechny články z Itálie najdete TADY), ale také jsem se vydala ještě do jedné cizí země, (Vlastně do dvou, když se to tak vezme.) a to na Slovensko.
Možná si říkáte, že Slovensko je hned vedle nás, že tam dovolená za nic nestojí a navíc mám část třídy spolužáků Slováky, takže pro mě slovenština a celkově její okolí nemůže být nic tak zajímavého. Opak je pravdou a ačkoliv šlo jen o týden, ve kterém jsem navíc musela pracovat do školy a ne vždy vyšlo krásné počasí, byl to týden skvělý a ráda bych si ho ihned zopakovala.

Na rozdíl od Itálie, kde jsme měli tak trochu pevnější program a taky jsem věděla, že to bude obsahově dost zajímavé a rozsáhle na to, aby se vydal jen jeden článek, jsem však ze Slovenska nepsala žádné deníky a to z několika důvodů:
  1. Program jsme neměli natolik rozsáhlý a zajímavý, abych Vám ho každý den popisovala.
  2. Šlo o více soukromou akci, navíc stále místo školy, takže nebylo úplně na místě všude rozhlašovat, že jsme v cizině.
  3. Deníky z Itálie nakonec dopadly jako jakýsi throwback vzhledem k tomu, že jsem je nebyla schopná sepisovat každý večer po uplynutí dne a nechtěla jsem zklamat znova.
A tak Vám chci alespoň stručně popsat, jak jsme se měli, co jsme dělali a to vše do jednoho článku, takže se omlouvám, jestli to bude delší.

Vyjížděli jsme v sobotu ráno, kdy jsme nasedli do auta, sesbírali ostatní účastníky zájezdu po cestě (Takže nás potom jelo několik aut.) a vydali se do slovenského Štúrova, kde na nás čekalo týdenní dobrodružství.
Pokoj jsme měly se Sárkou samy pro sebe, takže se naše věci povalovaly úplně všude a večeřet jsme byly schopné třeba na zemi.

Když se ale vrhnu na náplň celé dovolené, tak šlo v podstatě o to, že jsme si užívaly u bazénů, přičemž velká většina z nich byla teplá, opalovaly se a bavily se o všem možném. Nejvíc jsme si užily v jediném studeném bazénu, ve kterém se navíc vždy v půl pouštěly vlny a v neděly jsme tam strávily tři hodiny v kuse díky Sárce,  která stále opakovala, že po dalších vlnách už vážně půjdeme.

Areál měl v sobě také fitko a my jsme ho měly se Sárkou zadarmo, takže jsme se tam dvakrát zašly podívat, přičemž poprvé nás uchvátilo, jak jsou stroje moderní a nové, takže chvíli trvalo, než jsme se s nimi naučily pracovat. Dokonce to došlo tak daleko, že jsem u jednoho stroje, který normálně znám od nás ze Vsetíně, čopěla pět minut, dokud se mi nenabídl jede pán, že mi pomůže, čekala jsem, že bude stroj stejný a tak jsem si tam nechala dát příliš velké závaží a pak to s trapasem šla zlehčovat, přičemž jsem nečekala sílu stroje a jednou to se mnou šlahlo na zem, takže první dojem jsem na lidi udělala perfektní.

Dalším zajímavým zážitkem pro nás rozhodně byla vycházka do Maďarska, které hned vedle našeho městečka. Přešly jsme most přes Dunaj (Nevím proč, ale Sárka si chvíli myslela, že je to Váh.), vyšplhaly se do spousty schodů a prohlédly si okolí baziliky, přičemž jsme se nechaly vyfotit u značky oznamující, že přijíždíme na Slovensko (Ano bylo to na cestě.) a vrátily se zpátky.

Do stejného městečka jsme se měly jiný den vydat vláčkem, na který jsme se opravdu těšily. Přeci jen projet se vláčkem a vše si natočit a nafotit zní skvěle, že? Problém nastal, když jsme se chystaly příliš dlouho, Sárka se ještě vracela pro kartičku, díky které nás pustí z areálu a vlastně jsme nakonec nevěděly, jestli jsme došly k dobrému východu (A já si nejsem popravdě jistá doteď.). Každopádně výsledkem bylo, že jsme vláček zmeškaly a nejely nikam, takže jsme večer trávily u dětského bazénu a hřiště, kde jsme si aspoň vyzkoušely vodní dělo a takovou tu věc, kdy si sednete na sedátku a jedete po laně.

No a aby těch trapasů nebylo málo, tak jsme si na pátek (Což byl poslední den.) koupily denní vstup na tobogány a nejen, že jsme tam byly jednu chvíli jediné (Bylo totiž špatné počasí.) a plavčíci si nás tak okamžitě zapamatovali, ale také jsme stále střídaly kruhy, takže jsme ho jednou měly příliš suchý, nasedly jsme na něj a co se nestalo, my se v tom tobogánu zasekly! Ke všemu to bylo v účkovém tobogánu, který můžete vidět na videu níže, v uzavřené části. Já jsem se radši neotáčela, protože jsem si připadala příliš trapně, ale plavčík za námi se vážně dobře bavil.
video

PS: Nakonec to snad zas tak dlouhé nebylo a zážitků jsem tolik nepopsala, ale těch extra věcí se zas tak moc nestalo, takže snad jste se pobavili aspoň u těch pár "vydařených" chvil.

Co Vy? Berete zájezd na Slovensko jako dovolenou, nebo jste pro tu u moře?

Žádné komentáře:

Okomentovat