úterý 23. června 2015

Deník stážistů - Speciál milovníka jídla

Chtěla jsem přidávat články pravidelně, ale teď, když cestuji, se mi to nedaří. Mám v plánu spoustu článků, ke kterým se chci dostat, ale stále jsem ještě úplně neuzavřela kapitolu Deník stážistů a tak ji dnes konečně, po třech týdnech od našeho návratu, uzavírám a naposled si v hlavě přehrávám vzpomínky z těch úžasných dvanácti dnů.

Myslím, že jsem se o speciálu zmínila a tady je. Jedná se o jídlo v našem hotelu, které bylo upřímně až na některé výjimky naprosto famózní.
Jsem zvyklá na to, že na dovolených sice jím dost, ale většinou jsou to jídla jednodušší, známé a často se stejně přecpu spíš melounem než čímkoliv jiným, protože uznejte, že není nic lepšího než si v horku dát meloun. Spoustu melounu! Tolik melounu kolik chcete! Jo tak přesně takhle funguji na dovolených, alespoň mi to tak teda přijde. Ale tentokrát to bylo jiné a nebylo to jen proto, že jsme neměli meloun, ale také hlavně kvůli tomu, že v tomto hotelu byla jídla opravdu výborná a dezerty o to víc.
Snídaně probíhaly formou švédských stolů, kdy na stůl s jídlem naservírovali různé salámy, sýry, másla, pečivo, lupínky a další pochutiny vhodné k rannímu jídlu a na Vás už bylo jen splácat si dohromady to své.
Toust, který jsem nakousla dřív, než jsem si vzpomněla na fotku. :D

Obědy a večeře byly ovšem zajímavější. Když jste do jídelny přišli, kuchař ještě dodělával posledních pár věcí a před samotným prvním chodem jste si mohli opět na stole navybírat vlastní předkrm. Z možností jako jsou zelenina, pečivo, občas tuňák nebo vajíčka a jednou dokonce kousky pizzy, jsem si tak vždy seskládala jídlo, které se mi zdálo jako dobrý začátek hodování. Předkrm a celkově plný stůl jídla se také hodil, když jste si jako já a Sárka občas neobjednali žádné jídlo a naplnit své žaludky tak bylo čistě na Vás.
Zeleninový salát s tuňákem a čtyři druhy sýrů s pečivem.

Prvním chodem poté byly buďto těstoviny nebo polívka. Přičemž těstoviny byly pokaždé jiné s naprosto odlišnou omáčkou než při předešlém jídle a polévky (Až na klasickou italskou polévku Minestrone.) byly rozmixované a krémové, což mě, odpůrce polévek, donutilo nějaké taky vyzkoušet. Kupodivu jsem zjistila, že tyto krémové rozmixované mi chutnají mnohem více, než normální klasické polévky, jako je známe a jíme u nás.
Hrášková polévka, gnocchi se smetanovou omáčkou a tuším, že mrkvová polévka.

Konečně následoval druhý (Hlavní.) chod, kterého Vám donesli díky bohu menší porci než chodu prvního, ale i tak toho bylo opravdu hodně. Jako příloha se zde podával květák nebo mrkev a brambory jsme za celý pobyt viděli možná jednou nebo dvakrát. Celkově na talíři byl hlavně kus masa/ryby nebo čehokoliv co jste si objednali a poté sem tam nějaká zelenina na doplnění.
No a jako třešnička na dortu se po skoro hodině možná i hodině a půl jídla a čekání na jednotlivé chody podával dezert, na který jsme se všichni těšili nejvíc. Sárku si pamatoval celý hotel, když byla pokaždé první, kdo vystřelil z židličky a stál řadu na sladké a taky, když si šla nenápadně přidat, zatímco jí všichni sledovali, takže nenápadná vlastně nebyla.
Maso na přírodno, řízek, domácí italská pizza.

Kuchař byl v hotelu jeden a veškeré jídlo bylo chutné, ale stále působilo tak nějak domácky, co se ale nedalo překonat byly sladkosti. Různé dorty, štrůdl, krémy, panna cotta... To vše bylo výborné, ale co bylo ze všeho nejlepší a bylo to tak dobré, že jsme si o to požádali před odjezdem bylo tiramisu. Lepší tiramisu jsem v životě nejedla a to už jsem jich pár zkusila, takže když nám pak ukázali celý plech určený jen pro nás, byla jsem nadšením bez sebe a letěla jsem k jídlu skoro tak rychle jako Sárka. 
Dort, co chutnal jako linecké, tiramisu <3, jablkový dort, panna cotta.

Tak tohle bylo z Deníku stážistů v Itálii vše. Doufám, že se Vám články spolu s fotkami a i videi líbily a já už teď můžu prozradit, že příští článek bude taktéž o cestování, ale z jakého místa, to se dozvíte později.

Na závěr by mě zajímalo, co říkáte na tiramisu. Máte ho rádi? A upřednostňujete pevnou verzi a nebo verzi ve skleničkách?

Žádné komentáře:

Okomentovat