neděle 10. května 2015

Den matek


Dnes je to opravdu stručné a tak lehce přemýšlecí. Ale můžu slíbit, že příští týden bude příspěvků víc a snad i zajímavějších.  :)
Den matek. Naprostá drobnost a velmi často přehlížená. Mnoho rodin slaví narozeniny, svátky, Vánoce, Velikonoce... Ale na den matek jako takový se zapomíná.
Faktem je, že většina z nás bere svou maminku jako samozřejmost a tak kdyby najednou zmizela, kdyby pro nás nedělala vše co dělá, asi bychom byli opravdu zaskočení.

Co jsem já třeba nevěděla je to, že se Den matek slaví druhou květnovou neděli. Já osobně žila v domnění, že se slaví v určitý datum. Vlastně jsem si nějakou dobu myslela, že i Velikonoce mají přesně dané datum, a že to tak nějak pěkně vychází a takových myšlenek a tušení jsem ve své mysli ukrývala mnohem víc. :D
Přiznám se, že jsem na tento den sice myslela, ale dárek nebyl nějak světoborný. Mámina oblíbená bonboniéra a přání bylo tak nějak vše, co jsem jí dala, ačkoliv jsem se sem tam pokukovala po náušnicích nebo jiných drobnostech. Ale upřímně si myslím, že to není o dárcích, ale o společně strávených chvílích plných pohody, štěstí a rodinné lásky.
Každopádně, ikdyž to já osobně nedávám moc najevo, své maminky si vážím, ale asi jako většina z Vás (Pokud jste na tom jinak, tak se omlouvám.) to neumím dávat úplně najevo a tak si jako velmi "poslušná" dcera stojím za tím, že i odmlouvání a nesouhlasy (Jež mi z úst vyletí občas takřka automaticky.) k tomu životu patří a dělají naše společné chvíle o něco pestřejší. A tak nějak doufám, že jednou časem dospěji a naučím se dávat najevo to, jak mám ostatní okolo sebe ráda. :)
Co se vlastně snažím říct (A není to tak jednoduché v neděli večer po dni stráveném nad učením s myšlenkami rozuteklými do všech světových stran. :D ) je to, že ať už je náš vztah s mámou jakýkoliv, ať už se děje cokoliv a kdykoliv a ať už se v čemkoliv neshodneme, vždy mi něco uvnitř říká, že tohle je máma a té si budu vážit a respektovat ji do konce života. Ano někde tam je další hlásek, často mnohem hlasitější, který radí dělat vše pro to, aby se vytočila a já tak mohla zkoumat její hranice a pokoušet nervy. A ruku na srdce, ten hlasitější má často převahu, ale nikdy to nezmění způsob, jakým si své mámy vážím a jakým si jí budu vážit navždy.
Proto je Den matek úžasnou chvílí, kdy může ten tišší hlásek vystoupit na povrch a dokázat maminkám, jak moc je máme rádi.

PS: Vše nejelpší ke Dni matek, mami :)

Na závěr by mě zajímalo, kolik z Vás Den matek slaví a jak jste mamninkám dali/y najevo, že si jich vážíte? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat