neděle 15. března 2015

Výlet do Berlína

Dnešek je poslední den (alespoň mých) jarních prázdnin a taky poslední den mého výletění. Stejně jako všichni ostatní tak právě přemýšlím o tom, jak moc se mi zítra nechce do školy, ale s tou výjimkou, že vzpomínám a upravuji zážitky z posledních několika dní.

Do Berlína jsem se vydala s mým tátou ve čtvrtek, jakmile skončil svou práci (Ikdyž on měl vlastně home-office, ale who cares?), a celou cestu koukala z okna s očima vykulenýma a roztěkanýma všemi směry. Nikdy jsem v Německu nebyla, natožpak přímo v Berlíně.
Cesta do Berlína
Vyjíždíme, Berlín na nás čeká

Dojeli jsme večer a po čtvrthodinovém hledání parkovacího místa se ulicemi ozývaly kolečka cestovní tašky a rozlehlý smích. Ano hádáte správně, můj smích. Pořád mi připadalo trochu šílené, že jsme opravdu v Berlíně, navíc jsme sice byli mimo centrum, ale na zemi byly kostky a na těch se má kolečka ozývala naprosto úžasně.

V pátek, neboli první oficiální den turistů na výletě, nás čekala procházka po Berlíně, kde nám dělala průvodce manželka od tátového bratra (Zkráceně teta, ale nikdy jsem ji teta neřekla, takže prostě Maja.) a dala nám zabrat několika hodinovou procházkou.

Mezi samozřejmosti patřil Říšský sněm, Židovský památník, který vypadal jako bludiště, takže já byla při schovávání se ostatním naprosto spokojená, Braniborská brána, kterou jsem původně ani nepostřehla, protože jsem si řekla, že jsme prostě prošli mezi sloupy, budova parlamentu, kde můžete jít dovnitř a procházet se v prosklené kopuli nad poslanci jako důkaz toho že "Vládne lid a ne parlament", Vítězný sloup a pár dalších věcí. Vlastně když nad tím tak přemýšlím, tak jsme toho opravdu viděli dost. No aspoň, že mě ty nohy nebolely bezdůvodně. :D
A nakonec jsme skončili na Alexander platz u televizního vysílače a hlavně u PRIMARKU, kde jsem ale neměla moc času, takže se nekonaly žádné velké nákupy. Vyfotit jsem si ho ale prostě musela a zrovna když jsem litovala toho pána, co na zádech nesl mašinu na výrobu párků v rohlíku, se na mě otočil a vypláznul mi jazyk přímo do foťáku, takže má fotka PRIMARKU, už prostě není jen o PRIMARKU, ale o nějakém divném chlapíkovi. :D

Procházka po Berlíně
Říšský sněm, Židovský památník, televizní věž, Braniborská brána, Primark a pár drobností


Sobota se nakonec stala dnem odpočinku. Naše nohy protestovaly, takže jsme se svezli zadarmo taxíkem ke KaDeWe a úspěšně prošli všechny patra, aniž bychom si cokoliv koupili, přičemž v prvním patře byly značky typu Louis Vutton apod., kde na Vás ochranka koukala z poza rohu, jestli se náhodou nechcete kouknout do výlohy, protože Vy jste očividně natolik chudí, že se nemůžete ani kouknout. Tak jsme popadli několik prospektů mámě do výuky, s dobrým pocitem, že jsme v patře s čokoládou nic nesnědli, neolízli ani neukradli (Ikdyž co si budem nalhávat, bylo to fakt lákavé.) a šli si na kávu s dezertem.
Skvěle strávený den nemyslíte?

KaDeWe
KaDeWe v celé své kráse


A pak je tu neděle, kdy jsme ráno vstali, sbalili se, nasnídali a vydali se zpátky do Prahy (Uznávám ta cesta byla chvilkami celkem divoká.), odkud jsem byla vystrčena do vlaku a poslána domů spolu s několika taškami a úsměvem navrch.
A jak jste Vy trávili vaše jarní prázdniny? Byli jste někdy v Německu nebo přímo v Berlíně? A líbilo se Vám tam? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat